کتاب،بهترین دوست من

کتاب،بهترین دوست من

معرفی کتاب های دانشگاه صنعتی اراک و ترویج فرهنگ کتاب خوانی
کتاب،بهترین دوست من

کتاب،بهترین دوست من

معرفی کتاب های دانشگاه صنعتی اراک و ترویج فرهنگ کتاب خوانی

معرفی خانم 'راندا برن'

   

 

راندا برن در ایران بیشتر از زمانی مشهور شد که فیلم راز از تلویزیون ایران بخش شد، این فیلم از روی کتابی با همین عنوان ساخته شده بود. به دنبال پخش فیلم، ده‌ها مترجم و ناشر، کتاب را ترجمه کردند و به بازار فرستادند. نگاهی به اینجا بیاندازید!

راز

کتاب راز The Secret تا به حال به ۴۷ زبان مختلف ترجمه شده است و ۲۱ میلیون نسخه از ان به فروش رسیده است، این کتاب که بر اساس قانون جذب نوشته شده است، این مفهوم را بیان می‌کند که تقکر مثبت می‌تواند زندگی شما را متحول کند و شما را به ثروت، سلامت و خوشبختی برساند.

راندا برن در ۱۲ مارس ۱۹۵۱ در استرالیا متولد شد. او نویسنده و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی است، همچنین او تهیه کننده برنامه تلویزیونی مشاهدات قتل بوده است . او در استرالیا، مجموعه‌های بزرگ‌ترین تجارت دنیا و با من ازدواج کن را نیز کار کرده است. راندا برن در سال ۲۰۰۷ در مجله نیویورک تایمز در لیست صد نفری که دنیا را تغییر داده‌اند، قرار گرفته است.

ایده نوشتن کتاب راز هنگامی به ذهن راندا برن خطور کرد که به دنبال یک مشکل شخصی، دخترش به او کتابی نوشته والاس واتلز به نام دانش ثروتمند شدن را داد، او از این کتاب الهام گرفت و بعد از آن چند کتاب کلاسیک حاوی گفتارهای آموزگاران دنیای مدرن و نقل قول‌های آنها از خردمندان قدیم را خواند، با ترکیب همه اینها، کتاب راز خلق شد.

راندا برن

بعد از معرفی کتاب راز در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری، کتاب به فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز راه یافت و تا ۱۹۰ هفته هم جایگاهش را حفظ کرد.

تا سال ۲۰۰۹، کتاب و فیلم راز، به فروش باورنکردنی ۳۰۰ میلیون دلار رسیدند!

اما بیایید از زاویه دیگری به این کتاب و کتاب‌های مشابه نگاه کنیم:

بله، فن زندگی! زندگی هم مثل هر کار دیگر نیاز به آموزش دارد. شمار زیادی از مردم جامعه ما علیرغم تحصیلات آکادمیک خوب با مهارت‌های اولیه ارتباطی و زندگی آشنایی ندارند.

مثلا:

–  آنها نمی‌دانند که چطور انرژی مثبت خود را هنگام شادی خرج کنند، با طریقه مصرف کردن و تقسیم کردن این انرژی در جنبه‌های معنوی و مادی زندگی آشنا نیستند، به همین خاطر رو به تفریحات ناسالم یا مخاطره‌آمیز می‌آورند.

– آنها با تکنیک‌ها مقابله با بحران و استرس آشنا نیستند، با کوچک‌ترین ناملایمتی، قصد انتحار می‌کنند یا اگر قدری تحصیل‌کرده‌تر باشند به جای آزمایش همه تکنیک‌های مقابله با استرس، فقط دارو می‌خورند.

– آنها بلد نیستند که چطور مثبت فکر کنند و چطور انگیزشی قوی در خود ایجاد کنند.

زمانی ما در ایران، خردمندانی مثل سعدی داشتیم که با نظم و نثر، سعی در به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و آموزش شیوه‌های زندگی بودند، اما در دنیای مدرن امروزی، به تناسب تغییر شرایط، ما علاوه بر پندهای قدما، به مثال‌ها و آموزش‌های امروزی‌تر و عینی‌تری هم نیاز داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.